Reklama Zewnętrzna
Czym jest Reklama OOH?
Reklama OOH ( ang. out-of-home), czyli reklama zewnętrzna nazywana też reklamą outdoorową. Jest to każda forma reklamy eksponowana w przestrzeni zewnętrznej.
Reklama zewnętrzna wykorzystuje takie nośniki jak billboardy, citylighty, wiaty przystankowe, tablice reklamowe, murale, meble miejskie i inne nośniki niestandardowe.
Czym jest Reklama Tranzytowa?
Reklama Tranzytowa zwana też reklamą mobilną to forma reklamy zewnętrznej, która jako nośniki wykorzystuje środki transportu. Do nośników reklamy tranzytowej możemy zaliczyć: autobusy, tramwaje, trolejbusy, pociągi, pojazdy firmowe oraz specjalne przyczepy i pojazdy przystosowane do potrzeb reklamowych.
Czym jest reklama DOOH?
Digital out-of-home to nowoczesna forma reklamy zewnętrznej wykorzystująca nośniki digital takie jak ekrany LCD, ekrany LED, display plazma, obrazy z projektorów multimedialnych itp. Największymi zaletami DOOH są możliwość emisji dynamicznego spotu, dowolny dzień emisji, szybki start kampanii.
Kto korzysta z reklamy OOH?
Każdy kto prowadzi business, zajmuje się produkcją, usługami bądź inna działalnością może czerpać wymierne korzyści z reklamy outdoorowej. Również reklama tranzytowa z względu na brak przypisania do 1 lokalizacji oraz zmienność trasy tworzy bardzo duże zasięgi. Dociera do wielu unikalnych odbiorców i trudno dostępnych miejsc.
Autobus z reklamą tranzytową
Reklama tranzytowa
Nasze możliwości
Jakie mamy nośniki w ofercie?
W naszej ofercie znajdują się takie nośniki jak Citylight, ekrany LCD, billboard, ławki reklamowe, wiaty przystankowe. W reklamie tranzytowej korzystamy z takich formatów jak: megabus, busboard, dual busboard, busback, fullback, megatram, tramboard, trambox i reklama wewnątrz pojazdu w postaci ramek, plakatów, reklamy na rączkach.
Gdzie znajdują się nasze nośniki LCD?
Obsługujemy 14 tys. ekranów LCD na terenie całego kraju. Współpracujemy z wszystkimi przewoźnikami i związkami transportu zbiorowego w Polsce m.in.: ZTM GOP, ZTM Warszawa, PKP Intercity, POLREGIO, Koleje Śląskie.
Czy działamy na terenie całej Polski?
Działamy na terenie całego kraju. W ciągu roku współpracujemy średnio ze 150 przewoźnikami działającymi zarówno w największych metropoliach, jak i w mniejszych miastach.
Jaki jest czas emisji kampanii reklamowych?
Kampanie zewnętrzne na tramwajach rozpoczynają się w poniedziałki i minimalny czas trwania takich kampanii to miesiąc.
Kampanie zewnętrzne na autobusach mogą startować dowolnego dnia i minimalny czas trwania kampanie to miesiąc z wyjątkiem formatów typu busback, fullback (minimum 14 dni)
Reklamy wewnętrzne w komunikacji miejskiej (plakaty, ramki, naklejki na oparciach, rączki) mogą startować dowolnego dnia i minimalny czas trwania takich kampani to tydzień.
Kampanie na ekranach LCD wewnątrz pojazdów mogą być realizowane nawet w cyklu jednodniowy i wprowadzane dowolnego dnia.
Kampanie na citylightach rozpoczynają się 1 lub 16 dnia miesiąca i zazwyczaj realizowane są w cyklu miesięcznym.
Co wchodzi w zakres naszych usług?
Nasze usługi są kompleksowe i obejmują – stworzenie oferty (consulting w obszarach doboru przewoźników, formatów, rodzaju pojazdów i liczby nośników). Stworzenie wyceny, dostosowanie grafiki do wybranych formatów, druk materiałów poligraficznych, montaż, demontaż, serwis i dokumentację zdjęciową realizacji.
Reklama OOH na Times Square
Realizacja
Jakie rozszerzenia plików przyjmujemy przy tworzeniu reklamy?
Rekomendujemy przygotowanie pliku w formacie PSD z warstwami i fontami w krzywych. Wiemy, że przygotowanie wielu plików jest kosztowne i czasochłonne, dlatego to nasi graficy bezpłatnie przygotują dostosowania projektu na wszystkie modele pojazdów. Każdorazowo przed rozpoczęciem produkcji przesyłamy projekty do akceptacji Klienta.
Kto zajmuje się drukiem naszych materiałów?
Drukiem i realizacją naszych materiałów poligraficznych zajmuje się BC Production. Jest to dział Business Consulting specjalizujący się w produkcji i aplikacji elementów graficznych związanych z reklamą i brandingiem, a także cykliczną obsługą kampanii marketingowych. Druk materiałów we własnej drukarni zapewnia nam kontrolę nad szybkością i jakością realizacji.
Czy realizujemy projekty niestandardowe?
Nasza agencja ma wieloletnie doświadczenie w realizacji niestandardowych projektów w obszarach reklamy tranzytowej, ambient marketingu i eventów. Wśród naszych najciekawszych projektów kreatywnych możemy wymienić: tramwaj ogród, tramwaj kawiarnie czy aranżację przystanku autobusowego w boisko do siatkówki.
Czy konkretne pojazdy są przypisane do konkretnych linii?
Największą przewagą reklamy tranzytowej nad innymi formami OOH jest to, że pojazdy zmieniają linie w czasie trwania kampanii, docierając do różnych obszarów miasta lub regionu. Dzięki tej rotacji zwiększa się zasięg kampanii reklamowej. Znacząco zwiększa to zasięg i pozwala codziennie docierać do innych odbiorców w różnych częściach miasta.
Czy zapewniamy dokumentację naszych realizacji?
Po każdej zrealizowanej przez nas kampanii dostarczamy pełny raport montażowy ze zdjęciami z naniesioną reklamą na zewnątrz pojazdu.
W przypadku formatów wewnętrznych przedstawiamy wykaz wszystkich pojazdów, w których została umieszczona reklama klienta wraz z przykładowymi zdjęciami.
Jak skutecznie zapewniamy zasięg reklamy?
Autobusy i tramwaje to nośniki, które zapewniają dotarcie zarówno do odbiorców znajdujących się wewnątrz pojazdu (ekrany LCD, plakaty, ramki, rączki), jak i do kierowców i pieszych na ulicy- nadruki na karoserii pojazdu. Poruszając się każdego dnia na innej trasie, w krótkim czasie budują szeroki zasięg. Intrygujące pomysły, a także niestandardowe realizacje czy też formaty znacznie zwiększają prawdopodobieństwo zapamiętania reklamy.
Czy w każdym mieście występują te same modele autobusów i tramwajów?
Przewoźnicy dysponują zróżnicowanym taborem, a formaty reklamowe różnią się w zależności od miasta.
Reklama Tranzytowa i nośniki reklamy OOH
Reklama OOH i reklama tranzytowa
Czy różne modele pojazdów powodują konieczność przygotowania wielu plików?
Rekomendujemy przygotowanie tylko jednego pliku na wybrany format. Wiemy, że przygotowanie wielu plików jest kosztowne i czasochłonne, dlatego to nasi graficy bez kosztowo przygotują dostosowania projektu na wszystkie modele pojazdów. Każdorazowo przed rozpoczęciem produkcji przesyłamy projekty do akceptacji Klienta.
Czy cena nośnika w każdym mieście jest taka sama?
Ceny poszczególnych formatów są zróżnicowane w zależności od miasta, przewoźnika, terminu kampanii i liczby nośników jaka jest planowana w kampanii.
Jakie informacje powinien zawierać brief?
Do przygotowania optymalnej rekomendacji potrzebujemy informacji o miastach lub regionach w jakich planowana jest kampania, o okresie ekspozycji, planowanym budżecie. Resztą, czyli doborem najlepszych formatów, podziałem liczby nośników na miasta zajmą się nasi specjaliści.