Według Nielsena (polecamy raporty do przejrzenia) – 90% mieszkańców w wieku powyżej 16 lat zauważa przekaz reklamowy tego medium, a 80% rejestruje go wielokrotnie w ciągu ostatniego roku. Każda firma, która chce wejść na nowy rynek lub wzmocnić swoją pozycję lidera, powinna skorzystać z tego kanału.
Warto pamiętać, że samo wykupienie kilku citylightów i nadzieja na wyniki nie wystarczy. Firmy odnoszące największe sukcesy skupiają się nie tylko na samym komunikacie, ale także na uspójnieniu elementów swojej kampanii, aby miały największy wpływ na odbiorców. Zacznijmy od podstawowych kwestii:
Wybierz właściwe lokalizacje dla reklamy OOH
Komunikaty outdoorowe zajmują określoną przestrzeń medialną, umożliwiając dotarcie do odbiorców w tych lokalizacjach. Oznacza to, że musisz upewnić się, że wszelkie wybierane do kampanii lokalizacje znajdują się w obszarach, które są zgodne z grupą docelową Twojej marki.
Sprawdź rynek
Zrozumienie budowy rynku, na który chcesz dotrzeć, to pierwszy krok. Działasz na rynku mechaniki samochodowej jak M-CARS? Billboardy przy autostradach i uczęszczanych trasach mogą być idealne. Z drugiej strony kampania na rynku transportowym, takim jak Flixbus czy Polski Bus, skorzysta na komunikatach umiejscowionych przy ulicy, które będą bardziej widoczne dla pieszych i pojazdów – kto stał w korkach – ten wie…
Rodzaj wybranego nośnika również odgrywa rolę w skutecznym wykorzystaniu lokalizacji Twoich reklam OOH. O multimediach o wysokim zainteresowaniu (i kosztach) na Times Square pisaliśmy tutaj ale zakres budżetu bywa różny. Niemniej kilka polskich postaci i marek pojawiło się na tamtejszych nośnikach a my wiemy o tym tutaj, w Polsce. Ekwiwalent reklamowy jest nie do zlekceważenia i wiedzą o tym rodzime celebrytki jak Sarsa, Ewa Farna czy Natalia Szroeder. Opcje medialne otaczające tę część Manhattanu mogą być bardziej opłacalne od popularnych kampanii w Internecie, równie łatwo dostępne i nadal będą docierać do tej samej grupy odbiorców.
Pamiętaj, jak myślą klienci.
Identyfikując tendencje behawioralne i wzorce zachowań swoich głównych odbiorców w tkance miasta, będziesz w stanie skutecznie zoptymalizować miejsca docelowe dla Twoich reklam. Często wystarczy, że zapytasz o to swojego opiekuna handlowego – oni najlepiej znają swój produkt i jego charakterystykę. Zachowania klientów na rynku, takie jak codzienna podróż do i z pracy, odwożenie dzieci do popularnych szkół, ulubione miejsca do parkowania lub na zakupy powinny mieć wpływ na kupowaną przestrzeń. Należy pamiętać o zachowaniu ogółu odbiorców — w USA np. 6 na 10 mieszkańców w wieku 16 lat i starszych spacerowało w ciągu ostatniego miesiąca po centrum miasta. A więc?
Poczytaj badania.
Dopasowując parametry odbiorców i tendencje behawioralne do charakteru samego rynku, domyślnie skupisz się na kluczowych obszarach i gorących punktach rynku, optymalizując ekspozycję i uwagę. Odsyłamy do wspomnianego Nielsena ale na rodzimym rynku również łatwo o sporo wartościowych danych.