W badaniach prowadzonych przez brytyjską firmę Premium Scenting 1 aż 42% klientów wskazało, że w sklepie najbardziej doceniają otoczenie i przyjazne środowisko.
Wygląd placówek sprzedażowo-usługowych powinien być ściśle związanym z opracowanym wizerunkiem marki, prowadzącym do zajęcia wyróżniającego i znaczącego miejsca w świadomości klientów docelowych, poprzez komunikowanie określonych wartości, skojarzeń i osobowości marki w siedzibach firmy.
Największe światowe firmy regularnie zmieniają wygląd swoich placówek, dopasowując go do najnowszych trendów, sezonów i wykorzystując osiągnięcia z dziedzin psychologii sprzedaży i merchandisingu.
Merchandising, najprościej ujmując, to wywieranie wpływu na zachowanie klienta za pomocą odpowiedniej aranżacji sklepu i prezentacji oferowanych produktów w celu zwiększenia sprzedaży.
Głównym celem takich działań jest wpływanie na percepcję i działania klientów poprzez wystrój pomieszczenia i sposób prezentacji siedziby firmy. w celu zwiększenia sprzedaży, zainteresowania odbiorców, a nawet zwiększenia subiektywnej wartości marki w oczach klienta.
Elementy brandingu
Do elementów brandingu możemy zaliczyć:
- witryny zewnętrzne lokalu
- wystrój wewnętrzny lokalu
- wewnętrzne elementy identyfikacji wizualnej na ścianach
- branding urządzeń
- materiały promocyjne
- totemy i tablice informacyjne
- stroje służbowe
- rośliny ozdobne
- tło muzyczne.
Na charakter brandingu placówek handlowych wpływa wiele czynników, spośród których możemy wymienić:
- rodzaj branży, w jakiej działa firma
- realizowana aktualnie strategia promocyjna i sprzedażowa firmy
- charakterystyka grupy sprzedażowej
- oferowane w nich produkty
- lokalizacja placówek – branding lokali w przestrzeni zewnętrznej różni się od tych, które znajdują się np. w galeriach handlowych.
Tak naprawdę działania brandingowe zaczynają się jeszcze zanim klient przekroczy próg lokalu. Już na parkingu zwraca on uwagę na wygląd zaparkowanych tam samochodów firmowych i na treści reklamowe znajdujące się na witrynie, które odpowiednio zaprojektowane i wykonane stanowią bardzo dobre narzędzie reklamy OOH. Informacje znajdujące się na witrynach i wewnątrz lokali również mogą różnić się przekazem.
Bardzo ważne jest, by klient, wchodząc do siedziby firmy, od początku czuł się w niej świadomie i pewnie. Nawigacja podłogowa i tablice informacyjne są podstawowymi narzędziami w tym obszarze i pomagają klientowi błyskawicznie odnaleźć się w lokalu i nawiązać kontakt z odpowiednim pracownikiem lub działem firmy.
Również wygląd samych pracowników może budować zaufanie do marki. Naturalnie będzie się on znacznie różnił pomiędzy pracownikami np. sklepu z ubraniami dla młodzieży a pracownikami banku. Różnica ta wynika m.in. z innych celów marketingowych i strategii komunikacyjnych.
Specjaliści od brandingu
Jak łatwo zauważyć, branding jest wyjątkowo obszernym tematem i na jego realizację a przede wszystkim sukces wpływa wiele czynników.
Dlatego organizując przestrzeń swojego sklepu czy biura obsługi klienta warto podjąć współpracę z wyspecjalizowaną firmą, która pomoże nam w osiągnięciu zamierzonego efektu i sprawi że klienci będą czuli się swobodnie w naszej placówce.
Media Miejskie i BC Production zapewniają kompleksową obsługę w obszarze marketingu placówek handlowych i usługowych. Zarówno pod względem opracowania odpowiedniej strategii komunikacji marki, projektu jak i samej produkcji i aplikacji elementów graficznych związanych z reklamą i brandingiem, a także obsługą cykliczną kampanii marketingowych.
Dysponujemy własnym studiem projektowym, DTP i drukarnią, w której znajdują się nowoczesne maszyny do druku UV, solwentowego i maszyny CNC.
BC PRODUCTION posiada również profesjonalne zaplecze/ montażowe i logistyczne niezbędne do obsługi produkowanych przez nas materiałów poligraficznych.
Nasz zespół składa się ze specjalistów w dziedzinie komunikacji marketingowej i identyfikacji wizualnej, sprawdzonych ekspertów druku wielkoformatowego oraz montażu grafik reklamowych działających na terenie całego kraju.
Tak szerokie grono ekspertów gwarantuje nam kompleksowe działanie w obszarze brandingu od koncepcji poprzez kreację i projekt aż po produkcję i montaż materiałów poligraficznych.
Nasza oferta brandingu placówek handlowych i budynków obejmuje:
- opracowanie koncepcji i projektu graficznego
- druk na foliach, aranżacja witryn
- ścienne wewnętrzne elementy identyfikacji wizualnej i nawigacje podłogowe
- wallart
- materiały promocyjne
- branding urządzeń
- flex office i paperboard
- wyklejanie i montaż
- rozwiązania dedykowane.