W świecie napędzanym rozwojem technologii, w którym część naszych dotychczasowych obowiązków i zadań przejmują komputery, roboty i inne wynalazki, a do głosu dochodzą takie zjawiska jak wirtualna rzeczywistość czy sztuczna inteligencja, zmienia się także oblicze komunikacji marketingowej. Sztuczna inteligencja pisze eseje i wiersze, tworzy obrazy, muzykę, video, a także… reklamy. Marketerzy poszukują nowych rozwiązań, w których do komunikacji z klientem można wykorzystać technologię. Rozszerzają rzeczywistość, badają reakcje źrenicy oka czy przepływ fal mózgowych, tworzą przekonujące opowieści wizualne w kilku wymiarach. Jesteśmy świadkami wielkiej digitalowej rewolucji marketingowej.

A jednak w tym naszpikowanym technologią świecie komunikacji marketingowej, wciąż sięga się po jak najbardziej tradycyjne, analogowe formy reklamy. Dlaczego? Odpowiedź jest prosta: nie wszystko nowe wypiera stare. I nie wszystko, co stare, jest już nieużyteczne czy niepasujące do teraźniejszości. Człowiek przez lata nauczył i przyzwyczaił się do sprawdzonych ścieżek i sposobów komunikacji. Dlatego nadal ze sobą rozmawiamy, dlatego uśmiechamy się do siebie i wciąż wyciągamy rękę na powitanie.

Nie powinniśmy zatem martwić tym, że reklama odetnie się od znanych od lat nośników. OOH nie jest zagrożone. Zdaniem ekspertów, reklama out-of-home będzie czerpać z tego, co mogą zaoferować jej nowinki technologiczne, nie odchodząc od tego, co tradycyjne i sprawdzone.

 

Navi-stand

W odpowiedzi na powyższe fakty, wśród oferowanych przez nas nośników wykorzystywanych do komunikacji w przestrzeni zewnętrznej, pojawił się tzw. navi-stand. Czym jest i czym charakteryzuje się ten produkt?

To praktyczny, wielosezonowy stojak do stosowania zewnętrznego, z funkcją nawigacyjną i informacyjną. Propozycja ta skierowana jest przede wszystkim do sieci i galerii handlowych, sklepów wielkopowierzchniowych, obiektów sportowych, hal targowych oraz innych miejsc posiadających własne powierzchnie do wykorzystania, np. parkingi, korytarze, pasaże.

Navi-stand może występować w dowolnym kształcie. To jego bardzo ważna cecha. Może np. przyjmować kształt osoby – jak w zaprezentowanym poniżej przykładzie navi-standu dla firmy Lakma. Może mieć kształt maskotki bądź indywidualnie zaprojektowanej postaci. Przykładem jest navi-stand „Tramuś’ wykonany przez nas dla Tramwajów Śląskich oraz „Bebok” przygotowany dla Szeja Rally Team. Każdy inny kształt: produktu, zwierzęcia, budynku itp., jest możliwy do realizacji.

 

Navi-stand LAKMA podczas targów budowlanych

 

Standardowa, proponowana przez nas wysokość standu to 230 cm – tak aby jego górna część z tabliczką informacyjną była widoczna także zza zaparkowanych samochodów, jeśli navi-stand zostanie ustawiony np. na parkingu przed sklepem.

W zależności od miejsca zainstalowania navi-standu, może on pełnić szereg funkcji informacyjnych i nawigacyjnych, np. informować o aktualnej ofercie sklepu, wskazując promowane produkty. Może zachęcać do zakupu, pokazywać klientom drogę do konkretnego sklepu, stoiska itp., a także uatrakcyjniać teren, po którym poruszają się klienci (parking, pasaż, korytarz).

 

Zalety produktu

Warto podkreślić techniczne cechy navi-standu, wpływające na jakość tego produktu, do których należą przede wszystkim:

  • stabilna konstrukcja: stand jest osadzony na betonowym bloczku, z możliwością trwałego przymocowania do podłoża
  • dwustronna ekspozycja grafiki
  • realizacja z trwałych materiałów: dwie plansze (postać) wycięte z blachy, wewnątrz polipropylen kanalikowy, nadruk UV na folii
  • odporność na działanie warunków atmosferycznych
  • łatwy montaż
  • możliwość długiego okresu ekspozycji, przy jednoczesnej możliwości zmiany prezentowanych informacji: wymienna część grafiki w górnej części standu, dająca możliwość częstej wymiany informacji
  • krótki czas wykonania: 100 sztuk wykonujemy w czasie do 10 dni

 

Navi-stand podczas eventu „Piknik z Bebokiem” w Katowicach

 

Jeden produkt, wiele zastosowań

Tak zdefiniowany produkt, jakim jest navi-stand, znajdzie naprawdę wiele zastosowań. Oprócz wskazanych już możliwości wykorzystania go jako elementu informacyjno-nawigacyjnego na parkingach i w pasażach, sprawdzi się także jako element wystawienniczy oraz element wyposażenia stoisk targowych, jako element promocyjno-informacyjny wykorzystywany podczas eventów plenerowych, a także jako element nawigacyjno-komunikacyjny w biurowcach, obiektach sportowych (np. na stadionie).

Ponadto może być używany jako element promocyjny w witrynach sklepowych oraz jako element wystroju wnętrz w sklepach, punktach usługowych, punktach informacyjnych oraz salonach sprzedaży.

Jeszcze inne zastosowanie navi-standu to nadanie mu funkcji elementu nawigacyjnego wykorzystywanego podczas gier plenerowych, rajdów, i spacerów tematycznych lub elementu informacyjnego podczas imprez sportowych i kulturalnych (np. prezentacja repertuaru festiwalowego).

Interesującym pomysłem jest też zastosowanie navi-standu jako nośnika informacji w ujęciu długoterminowym, np. jako oznakowanie ścieżek edukacyjnych i miejskich tras turystycznych, a także innych terenów przeznaczonych do zwiedzania (np. prezentacja postaci historycznych lub opis wydarzenia historycznego).

 

Informacja o „Śląskiej Jesieni gitarowej” (źródło: UM Tychy)