Reklama OOH na skalę światową – Times Square

Times Square, to główne skrzyżowanie, atrakcja turystyczna i jedno z najbardziej charakterystycznych miejsc Nowego Jorku. Słynie z licznych billboardów i reklam Out-of-home , które dla wielu turystów są wręcz główną atrakcją tego miejsca. 

Ponad 360 tysięcy ludzi, którzy codziennie odwiedzają Times Square czyni z niej nie tylko jedna z największych atrakcji turystycznych Nowego Jorku ale także jedną z najatrakcyjniejszych lokalizacji reklamy Out-of-home na świecie.

Największe światowe firmy wydają rocznie miliony dolarów, by reklamować tam swoje produkty oraz budować prestiż i świadomość marki wśród klientów. Właśnie z tego powodu chciałbym dzisiaj przedstawić kilka ciekawostek na temat tego miejsca.

 

Dlaczego akurat Times Square?
Głównymi czynnikami wpływającymi na popularność reklamy OOH w tym miejscu są wspomniane już wcześniej: lokalizacja, liczba turystów i mieszkańców przebywających na Times Square każdego dnia, oraz prestiż miejsca, który w połączeniu z atrakcyjnymi treściami w wielu przypadkach skutkuję udostępnianiem reklamy w social mediach zwielokrotniając ekwiwalent reklamowy prowadzonych działań.

 

Ile kosztuje reklama Out-of-home na Times Square?

Cena reklamy na Times Square jest zależna od wielu czynników takich jak wielkość bilbordu, format reklamy, lokalizacja i widoczność nośnika czy długość kampanii. Cena pojedynczego nośnika oscyluje od 5 do 50 tys. dolarów dziennie. Żeby zrozumieć skąd biorą się tak duże różnice w cenie musimy wziąć pod uwagę najważniejszy czynnik określający skuteczność reklamy w tym miejscu czyli jej widoczność. To właśnie obecność na najlepiej zlokalizowanych bilbordach buduje świadomość i podnosi prestiż marki, ale i generują gigantyczne koszty, które światowe marki skłonne są ponieść, aby zareklamować się w tym konkretnym miejscu.

 

Jakie wyniki osiąga reklama na Times Square?
W czasach przed pandemią liczba odwiedzających Times Square wahała się od 360 000 do nawet 450 000 osób z całego świata dziennie. W okresie pandemi liczba to spadła do 125 000 – 190 000 osób dziennie (za: timessquarenyc.com), a i to nadal jest liczbą praktycznie niedostępną dla większości lokalizacji OOH na świecie.

Obecnie liczba odwiedzających Times Square wraca do normy. Oznacza to, że firmy reklamujące się na Times Square mogą oczekiwać nawet 200 000 unikatowych kontaktów dziennie. W przypadku kampanii trwającej 2 tygodnie oznaczałoby to niewiarygodne 2 800 000 takich zdarzeń dla tej lokalizacji. Imponujące, prawda?

 

Który nośnik OOH jest najdroższy na Times Square?
Aktualnie najdroższym nośnikiem DOOH w tej lokalizacji jest gigantyczny ekran 3D mieszczący się na elewacji hotelu Marriott Marquis. Reklamodawcy, chcąc promować swoje produkty na tym nośniku muszą liczyć się z kosztami przekraczającymi 2,5 mln dolarów miesięcznie.