Coraz częściej ekrany LCD są umieszczane również na zewnątrz komunikacji miejskiej. Takie działanie ma wiele zalet:
- Na jednym nośniku można wyświetlać więcej niż jedną reklamę,
- Treści reklamowe można aktualizować lub zmieniać dużo szybciej niż w przypadku tradycyjnej reklamy tranzytowej,
- Geotargeting – DOOH umożliwia wyświetlanie reklamy tylko w określonych obszarach miasta. Pozwala na precyzyjniejsze dopasowanie komunikatu do struktury danej społeczności oraz lokalizacji reklamodawcy,
- Reklama cyfrowa pozwala na wyświetlanie atrakcyjniejszych i bardziej angażujących treści,
- Jest widoczna nie tylko dla osób będących w środku pojazdu ale także dla przechodniów czy kierowców.
Szczególnie interesujące są możliwości wykorzystania technologii digital w taksówkach. Ekrany umieszczane wewnątrz samochodu na zagłówkach przednich siedzeń są niewyłączalne i przyciągają uwagę pasażerów. Także czas bezpośredniej ekspozycji takiej reklamy dla pojedynczego pasażera jest bardzo długi w porównaniu do innych form reklamy tranzytowej.
W niedalekiej przyszłości za pomocą informacji odbieranych z telefonu pasażera reklama wyświetlana na ekranach wewnątrz pojazdu będzie dostosowywana do zainteresowań i wyszukiwań odbiorcy- programmatic.
Ekrany LCD jako forma reklamy zewnętrznej w taksówkach dają wiele możliwości marketingowych nie tylko klientom zewnętrznym, ale również samym korporacjom taksówkarskim.
Świetnym tego przykładem jest wyświetlanie informacji na temat czasu przejazdów do lokalizacji najczęściej wybieranych przez klientów.