Kampania „Me. Also Me”

Celem reklam stworzonych przez globalny zespół Spotify ds. brandingu jest ukazanie serwisu jako miejsca z “muzyką na każdy nastrój” – nawet, jeśli nasz nastrój nie jest do końca zgodny z naszymi rzeczywistymi działaniami. Reklamy w zabawny sposób odwołują się do naszych (często mylnych) wyobrażeń na swój temat, do różnicy pomiędzy naszymi aspiracjami i deklaracjami, między naszymi motywacjami a rzeczywistymi działaniami.

 

Kampanii OOH towarzyszyły 30-sekundowe spoty reklamowe, przedstawiające momenty, w których każdy z nas podejmuje codzienne decyzje, jak np. wybór pomiędzy wejściem schodami i spalaniem kalorii a użyciem windy.

Reklamy były realizowane w USA, Wielkiej Brytanii, Kanadzie, Australii, Nowej Zelandii, Holandii, Niemczech i Szwecji.

Kampania „Listen Like You Used To„
Kampania reklamowa stworzona przez londyńską agencję kreatywną Who Wot Why.

Adresatami kampanii byli użytkownicy w wieku 35 plus.

 

 

 

Celem kampanii było zachęcenie tej grupy wiekowej do korzystania z aplikacji. W treści haseł reklamowych wykorzystano nazwy zespołów, teksty piosenek i inne skojarzenia z obszaru kultury muzycznej, szczególnie bliskie generacji X.

Kampania w zabawny sposób odnosiła się do mijającego czasu i zachodzących na świecie zmian, jednocześnie pokazując, że wbrew pozorom wcale tak wiele się nie zmienia.

Do akcji wykorzystano takie nośniki OOH jak billboardy, citylighty i reklamę tranzytową.

Kampania okazała się sukcesem, docierając do 65% rynku docelowego. Wśród grupy wiekowej 35+ liczba użytkowników Spotify wzrosła o 10%, a zainteresowanie aplikacją wzrosło o 5%.