Marketing branży fashion w OOH i reklamie tranzytowej

Marketing branży fashion w OOH i reklamie tranzytowej

Bottega Veneta i reklama DOOH na Wielkim Murze Chińskim

Luksusowy włoski dom mody pochodzący z regionu Wenecji Euganejskiej, postanowił świętować chiński nowy rok, wykorzystując rozwiązania z obszaru digital out-of-home.

 

Na fragmencie Wielkiego Muru Chińskiego zainstalowano ekrany wyświetlające życzenia noworoczne i logo marki. Reklama ze względu na swoją skalę i lokalizację odbiła się szerokim echem w światowych mediach związanych z branżą fashion i marketingiem. Ekskluzywne marki odzieżowe inwestują duże środki na marketing w krajach azjatyckich, które są wschodzącymi rynkami produktów luksusowych. 

 

 

 

 

 

Kampania tranzytowa Giorgio Armani

 Ten włoski dom mody od zawsze związany jest z Mediolanem. W trakcie Milan Fashion Week 2018 marka prowadziła intensywną kampanię OOH. Na ulice i torowiska Mediolanu wyjechały autobusy i tramwaje z reklamą tranzytową (zewnętrzną, jak i wewnętrzną) promujące pokaz kolekcji “Boarding”, który odbył się w miejskim lotnisku Linate.

 

Reklama tranzytowa nie ograniczała się jednak tylko do komunikacji miejskiej, ale objęła również autobusy wożące pasażerów po lotnisku. Na terenie portu lotniczego znajdowały się też nośniki reklamy OOH w postaci ekranów LCD, citylightów czy brandowanych punktów obsługi klientów promujących końcowy event marki.

 

New Balance i sztuczna inteligencja w DOOH

W trakcie New York Fashion Week 2018 marka New Balance zdecydowała się na niezwykłą formę ambient marketingu z wykorzystaniem sztucznej inteligencji. W nowojorskiej dzielnicy Soho stworzono instalację łączącą nośniki DOOH (ekrany LCD) ze sztuczną inteligencją, która przy pomocy kamer analizowała ubiór przechodniów i wybierała tych którzy wyróżniali się ubiorem.

 

Technologia nie skupiała się na analizie danych osobowych czy rozpoznawaniu twarzy. Zamiast tego najważniejszymi czynnikami poddawanymi analizie były szczegóły ubioru, takie jak wzór, styl, kolor, akcesoria i kształty.

 

Osoby te były nagradzane butami New Balance, a ich sylwetki wyświetlane na ekranach. Cały event został bardzo pozytywnie odebrany i w konsekwencji powtórzono go w innych miastach świata m.in. w Madrycie. 

 

 

Event w tramwaju Chanel

 Francuski dom mody będący prawdziwą ikoną branży fashion znany jest z odważnych działań marketingowych.

 

W ramach przedświątecznej akcji promocyjnej swojego najsłynniejszego produktu- perfum Chanel no.5 na ulicach Mediolanu przeprowadzono niezwykłą kampanię z wykorzystaniem reklamy tranzytowej.

 

Po mieście jeździł zabytkowy tramwaj w kolorze czerwieni mającym podkreślić kobiecość i uwodzicielskość słynnego zapachu, dodatkowo stylizacja tramwaju związana była z limitowaną świąteczną edycją opakowania Chanel no.5. Warto zwrócić uwagę na to, że ten słynny dom mody często reklamuje swój najsłynniejszy zapach wykorzystując do tego celu OOH, szczególnie w okresie przedświątecznym.

 

 

Autor

Jan Będkowski – Manager ds. kreatywnego wsparcia sprzedaży w spółce Media Miejskie. Absolwent międzynarodowych studiów biznesowych na Uniwersytecie Ekonomicznym we Wrocławiu. Przez całą karierę zawodową związany z sprzedażą i szeroko pojętym marketingiem.