Uchwała Krajobrazowa Warszawa

wznawia prace nad uchwałą krajobrazową. Zgodnie z precedensowym, wrześniowym wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego – projekt po wprowadzeniu niezbędnych zmian będzie musiał zostać ponownie uzgodniony i wyłożony. Następnie, po rozpatrzeniu uwag mieszkańców zajmą się nim stołeczni radni.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Warszawska uchwała krajobrazowa i jej wpływ na reklamę OOH

Sprawa uchwały warszawskiej nadal więc się toczy, nie należy jednak spodziewać się istotnych zmian merytorycznych dla reklam OOH, dlatego przedstawiamy dotychczasowe główne założenia projektu:

 

strefy obowiązywania – 3, 

 

dodatkowo uchwała wyodrębnia ciągi komunikacyjne;

 

  • maksymalny format reklamy wolnostojącej – 18m2;
  • reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana maksymalnie przez 9 miesięcy, raz na 5 lat;
  • reklama na elewacji – tylko na elewacjach bez okien (z zastrzeżeniami);
  • szyldy – liczba i wielkość szyldów są ograniczone, preferowaną formą szyldów są litery przestrzenne;
  • zakazy – umieszczanie reklam na oknach, dachach budynków, przed budynkami publicznymi, w bliskiej odległości od siebie, na terenach ochrony konserwatorskiej i przyrodniczej i wiele innych;
  • reklama cyfrowa – w dużym stopniu ograniczona możliwościami technicznymi;
  • okres dostosowania – 2 lata;
  • warunki dostosowania – praktycznie nieokreślone;
  • prawa nabyte – nieuwzględnione.