„wznawia prace nad uchwałą krajobrazową. Zgodnie z precedensowym, wrześniowym wyrokiem Naczelnego Sądu Administracyjnego – projekt po wprowadzeniu niezbędnych zmian będzie musiał zostać ponownie uzgodniony i wyłożony. Następnie, po rozpatrzeniu uwag mieszkańców zajmą się nim stołeczni radni.”
Warszawska uchwała krajobrazowa i jej wpływ na reklamę OOH
Sprawa uchwały warszawskiej nadal więc się toczy, nie należy jednak spodziewać się istotnych zmian merytorycznych dla reklam OOH, dlatego przedstawiamy dotychczasowe główne założenia projektu:
strefy obowiązywania – 3,
dodatkowo uchwała wyodrębnia ciągi komunikacyjne;
- maksymalny format reklamy wolnostojącej – 18m2;
- reklama na elewacji podczas remontów – może być eksponowana maksymalnie przez 9 miesięcy, raz na 5 lat;
- reklama na elewacji – tylko na elewacjach bez okien (z zastrzeżeniami);
- szyldy – liczba i wielkość szyldów są ograniczone, preferowaną formą szyldów są litery przestrzenne;
- zakazy – umieszczanie reklam na oknach, dachach budynków, przed budynkami publicznymi, w bliskiej odległości od siebie, na terenach ochrony konserwatorskiej i przyrodniczej i wiele innych;
- reklama cyfrowa – w dużym stopniu ograniczona możliwościami technicznymi;
- okres dostosowania – 2 lata;
- warunki dostosowania – praktycznie nieokreślone;
- prawa nabyte – nieuwzględnione.