- Jedną z największych zalet reklamy na citylightach jest bez wątpienia relatywnie niska cena jednostkowa nośnika w porównaniu z cenami np. billboardów czy reklamy wielkoformatowej. Reklama na przystankach komunikacji miejskiej pozwala na dotarcie do podobnej liczby odbiorców przy znacząco niższym budżecie kampanii. Dodatkowym atutem jest wielokrotnie dłuższy czas bezpośredniego kontakt z reklamą przez pasażerów przebywających na przystanku.
- Prestiżowe lokalizacje w centrach miast o dużym przepływie widowni skutkują zwiększoną rozpoznawalnością marki.
- Możliwość bezpośredniego dotarcia do społeczności lokalnej.
- Pozwala uniknąć ograniczeń wynikających z ustawy krajobrazowej.
- Możliwość bardzo szybkiej wymiany grafiki.
- Reklama na przystankach charakteryzuje się wysoką skutecznością w połączeniu z reklamą tranzytową.
- Kolejną zaletą reklamy na przystanku jest możliwość tworzenia materiałów angażujących odbiorców przy użyciu niestandardowych materiałów i technologii drukarskich.
- Technologie w reklamie na przystankach
- Dzisiaj dzięki rozwinięciu poligrafii reklama umieszczana w citylightach nie musi być tylko i wyłącznie dwuwymiarowym plakatem. Dzięki rozwojowi technologii druku możemy wykorzystywać rozwiązania takie jak:
- Druk soczewkowy – w zależności od punktu widzenia obserwator widzi grafikę ze zmiennymi elementami, bądź zupełnie inną, możliwe jest także stworzenie iluzji ruchu.
- Efekt krzywego lustra – znany wszystkim z wizyt w gabinetach luster. Odbicie postaci jest zniekształcane np. rozciągnięte, zwężone, rozszerzone w zależności od użytego zwierciadła.
- City shutter – Nowość w reklamie OOH, Umożliwia zaprezentowanie aż 3 rodzajów grafiki na jednej ekspozycji. Widoczność wybranego komunikatu reklamowego zależy od kąta, pod jakim obserwator spogląda na reklamę.
- Technologia Day&Night – Druk z wykorzystaniem materiału na bazie winylu stworzony z myślą o reklamie OOH wymagającej widoczności zarówno w dzień, jak i w nocy. Druk wielowarstwowy zapewnia widoczność dodatkowych efektów widocznych dla odbiorców po podświetleniu. Jest to technika bardziej skomplikowana i wymagająca specjalnego przygotowania graficznego, ale pozwalająca na prezentowanie odmiennych grafik w zależności od pory dnia.
- Aromamarketing – W citylightach istnieje możliwość instalacji dyfuzorów zapachów, które emitują określone aromaty kojarzone z danym produktem bądź marką. Niewątpliwą zaletą takie działania jest fakt, że nawet odbiorca, który na reklamę nie patrzy ani jej nie słyszy (np. z powodu słuchawek na uszach), nie jest w stanie nie zwrócić uwagi na otaczający go zapach.
- Rozszerzona rzeczywistość – Augmented Reality– wykorzystanie nowoczesnej technologii z obszaru DOOH (digital out of home) pozwala na połączenie świata rzeczywistego z wirtualnym. Monitory i ekrany umieszczone w wiacie przystankowej dają możliwość praktycznie dowolnego kreowania środowiska otaczającego nośnik reklamy.
- Pasażer czekający na autobus w mroźny zimowy dzień może odnosić wrażenie, że znajduję się na słonecznej plaży. Świetną kampanię reklamową na przystankach z wykorzystaniem rozszerzonej rzeczywistości stworzyła Pepsi.
- W centrum Londynu na Oxford Street zamontowano od wewnętrznej strony przystanku ogromne ekrany, na których wyświetlano widok ulicy oraz dodatkowe animacje takie, jak spadający meteor, potwór wychodzący ze studzienki, ufo czy biegający po ulicy tygrys.
- Reakcje zszokowanych pasażerów były nagrywane i wykorzystano je potem podczas kampanii viralowej. Reklama odbiła się szerokim echem i była wielokrotnie wspominana w światowych mediach.